Melkein sukua julkkikselle

Ett finsk uttryck som är en sån fin benämning på många jakobstadsbor just nu. Jamenar, visst blir man ju stolt fastän det inte direkt är min eller din, eller din grej att vara stolt över. Men alltid då en jakobstadsbo får synlighet i resten av landet eller utomlands blir man ju just det, stolt och glad för deras skull. ''Han gick i min parallellklass'', ''Hon är stamkund där jag jobbar'' eller i mitt fall ''Han är en av min brors äldsta och allra bästa vänner'' är saker man ofta hör när något sånt här händer. Även den minsta kopplingen blir stor. 
 
Nu pratar jag ju självklart om Simon Skrabb. Jag hoppas ni alla har sett jakobstadspojkens fina mål som han gjorde för ett par dagar sen. Han spelar alltså i det Allsvenska laget Åtvidabergs FF. Målet har fått uppmärksamhet i hela fotbollssverige och är nu nominerat till Årets Mål som presenteras på Fotbollsgalan om en vecka (ni vet, den där Zlatan varje år får Guldbollen..). 
 
STORT grattis till Simon och lycka till i fortsättningen. Sätt Jeppis på kartan nu ! 
 
 
Livet enligt Liza | |
Upp