Åldringar på resande fot

Tog båten till Umeå förra helgen för en tredagarsresa med Benny, Madde och Filip. Länge sen vi 4 gjort nåt senast. Eller who am i kidding, vi var ju ändå till Luleå under påskhelgen.. Nå, det känns iallafall länge sen. 
 
Man sku ju tro att vi fo dit o umgicks halva natten, drack en god drink och skratta tills valomerkki. Men njä, ganska långt ifrån. Vi gick runt i stan på dagarna, åt god mat och va på bio en kväll (SÅ mysig film, mer om den i ett eget inlägg). En kväll åt vi NÄSTAN en väldigt sen asiatisk lunchbuffé. Både fredag och lördagkväll sa vi hejdå och fo o sova före klockan 11. Så trötta 20 plussare.
 
Sku vi ha gjort som andra i vår ålder sku vi nog int ha blivi så förvirrade/irriterade av nattens brandalarm som väckte oss 01:00. Aldrig har jag fattat så lite som när jag vaknade till världens oljud och Benny stod och stirrade konstigt på brandalarmet och såg lika yrvaken ut som jag kände mig. Barfota i skorna och med jackan på bar överkropp kom vi sen oss ut med de andra som suttit finklädda i hotellbaren. Falskt alarm dessutom, såklart. Somnade lika snabbt som jag vaknat. 
 
Nästa vuxenpoäng fick vi på båten hem då vi spelade bingo. Hur mysigt får man ha det. Tack finisar för en rolig helg ! 
 
 
 
Livet enligt Liza | |
Upp